הפעם בבלוג ננסה להסביר בדיוק מהם ההבדלים בין דרופדאון וכפתורי רדיו לבין צ'ק בוקס, כדי שתוכלו לבחור בדיוק את השדה שמתאים לטופס שלכם.

בשלושת השדות האלו משתמשים כאשר יש שאלה לה מספר תשובות אפשריות מוגדרות מראש. למשל:

סוג כרטיס

כרטיס יחיד

כרטיס יחיד מוזל

כרטיס זוגי

יעד חופשה

תל אביב

ים המלח

אילת

בחירת סדנאות

סדנה ראשונה – 10:00-11:00

סדנה שנייה – 11:00-12:00

סדנה שלישית – 12:00-13:00

סוג השדה בו נשתמש בכל אחד מהמקרים האלו תלוי בשתי שאלות

הראשונה היא, האם הנרשמים שלכם צריכים לבחור באפשרות אחת בלבד, או במספר תשובות. אם מדובר בתשובה אחת, נשתמש בדרופדאון או בכפתורי רדיו. אם אתם רוצים לאפשר להם לבחור יותר מתשובה אחת, יש להשתמש בצ'ק בוקס.

השאלה השנייה היא האם אתם רוצים שהבחירה תיעשה מתוך רשימה שגלויה בפני הנרשמים כל הזמן, או מתוך רשימה שנפתחת רק בלחיצה על השדה. אם אתם רוצים שהרשימה תהיה גלויה באופן קבוע, עליכם לבחור בכפתורי רדיו. אם אתם רוצים שהרשימה תיפתח רק בלחיצה אקטיבית על השדה (למשל מסיבות אסתטיות), אז עליכם ליצור שדה דרופדאון.

מאפיינים שמשותפים לכל שלושת השדות

  • קביעת מחיר – ניתן להגדיר מחיר שונה לכל תשובה אפשרית בנפרד (למשל, בעוד שחופשה בתל אביב תעלה 300 שקלים, אבל חופשה בים המלח תעלה 400 שקלים).
  • קביעת מלאי – באפשרותכם לקבוע מלאי כולל לשדה כולו (לדוגמא, רק 40 איש יכולים להירשם לסדנאות), או לקבוע מלאי לאפשרויות ספציפיות (25 איש יכולים להירשם לסדנה הראשונה, ו-30 לסדנה השנייה).

מאפיין ייחודי של כפתורי הרדיו והצ'ק בוקס

בשדות אלו (בלבד) ניתן לשלב תמונות עבור כל אחת מהאפשרויות הקיימות. התמונות משפרות את נראות הטופס ומעלות את האטרקטיביות של האפשרויות בעיני הנרשמים – אנחנו ממליצים בחום להשתמש בפיצ'ר זה!

registration form

כדי שהכל יהיה ברור, הכנו לכם טבלה מרכזת עם כל המאפיינים של השדות וההבדלים ביניהם

צ'ק בוקס

שאלה מרובת אפשרויות

בחירה במספר אפשרויות

רשימת אפשרויות גלויה

ניתן לקבוע מחיר ומלאי

ניתן לשלב תמונות באפשרויות

registration form

כפתורי רדיו

שאלה מרובת אפשרויות

בחירה באפשרות אחת בלבד

רשימת אפשרויות גלויה

ניתן לקבוע מחיר ומלאי

ניתן לשלב תמונות באפשרויות

registration form

דרופדאון

שאלה מרובת אפשרויות

בחירה באפשרות אחת בלבד

רשימת אפשרויות נסתרת

ניתן לקבוע מחיר ומלאי

לא ניתן לשלב תמונות

registration form

הידעתם? כפתורי הרדיו זכו לשמם בעקבות מכשירי הרדיו הישנים, בהם השתמשו בכפתורים כדי לבחור תחנות: כאשר כפתור אחד נבחר, האחרים היו משתחררים, בדיוק כמו בשדה כפתורי רדיו בטופס הרישום.

זהו, נראה לנו שסיפרנו כל מה שאפשר לספר על ההבדלים בין דרופדאון וכפתורי רדיו לבין צ'ק בוקס. אם משהו עדיין לא ברור לכם או אם אתם רוצים להתייעץ איתנו – אנחנו כאן בשבילכם!